Ergotherapie aanbieden. |
Het aanbieden van ergotherapeutische ondersteuning. |
Lichamelijke gezondheid opvolgen. |
Opvolgen van de gezondheid van de cliënt op lichamelijk vlak. |
Intake gesprek organiseren. |
Een gesprek, volgend op de aanmelding, tussen de cliënt/het cliëntsysteem en de dienstverlenende organisatie waarbij de hulpvraag, eventueel de ontwikkeling van het kind/jongere, eventuele doelstellingen en informatie over de voorziening aan bod komen met het oog op voldoende informatie voor de beslissing over het al dan opstarten van bepaalde hulp. |
Kinesitherapie aanbieden. |
Het aanbieden van kinesitherapeutische ondersteuning. |
Aangepaste accommodatie voorzien. |
De infrastructuur is functioneel, veilig en aangepast aan de doelgroep. |
Huisbezoeken afleggen. |
De hulpverlener gaat aangekondigd bij de cliënt aan huis langs voor hulp. De frequentie, duur en de intensiteit van de huisbezoeken verschilt per situatie. |
Samenwerken met instanties. |
Samenwerking met verschillende instanties opdat de hulpverlening zoveel mogelijk op elkaar afgestemd zou zijn, noodzakelijk om een zo optimaal resultaat te verkrijgen. Deze samenwerking gebeurt zowel op basis van individuele gesprekken als rondetafelgesprekken. |
Zelfstandigheid trainen. |
De minderjarige (en zijn context) vaardigheden aanleren, ondersteunen, stimuleren om op eigen benen te staan (bv. op sociaal, administratief, financieel, emotioneel, communicatief, relationeel gebied). |
Buitengewoon kleuteronderwijs - Type 2 |
Voor kinderen met een verstandelijke beperking |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type basisaanbod - Opleidingsvorm 3 |
Voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften voor wie het gemeenschappelijk curriculum met redelijke aanpassingen niet haalbaar is in een school voor gewoon onderwijs. Maatschappelijke participatie en tewerkstelling in het gewone arbeidsmilieu. |
Buitengewoon kleuteronderwijs - Type 3 |
Voor kinderen met een emotionele of gedragsstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 9 - Opleidingsvorm 3 |
Voor jongeren met een autismespectrumstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. Maatschappelijke participatie en tewerkstelling in het gewone arbeidsmilieu. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 9 - Opleidingsvorm 4 |
Voor jongeren met een autismespectrumstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. Algemeen, beroeps-, kunst- en technisch onderwijs. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 3 - Opleidingsvorm 2 |
Voor kinderen met een emotionele of gedragsstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. Maatschappelijke participatie en tewerkstelling in een omgeving met ondersteuning. |
Buitengewoon kleuteronderwijs - Type 9 |
Voor jongeren met een autismespectrumstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 2 - Opleidingsvorm 1 |
Voor kinderen met een verstandelijke beperking. Maatschappelijke participatie en eventueel arbeidsdeelname in een omgeving met ondersteuning. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 3 - Opleidingsvorm 3 |
Voor kinderen met een emotionele of gedragsstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. Maatschappelijke participatie en tewerkstelling in het gewone arbeidsmilieu. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 3 - Opleidingsvorm 4 |
Voor kinderen met een emotionele of gedragsstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. Algemeen, beroeps-, kunst- en technisch onderwijs. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 4 - OV 4 voor kinderen met ASS (in afbouw) |
- |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 9 - Opleidingsvorm 2 |
Voor jongeren met een autismespectrumstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. Maatschappelijke participatie en tewerkstelling in een omgeving met ondersteuning. |
Buitengewoon lager onderwijs - Type 8 (in afbouw) |
Voor kinderen met ernstige leerstoornissen. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 2 - Opleidingsvorm 2 |
Voor kinderen met een verstandelijke beperking. Maatschappelijke participatie en tewerkstelling in een omgeving met ondersteuning. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 1 (in afbouw) - Opleidingsvorm 3 |
Voor kinderen met een licht mentale handicap. Maatschappelijke participatie en tewerkstelling in het gewone arbeidsmilieu. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 3 - Opleidingsvorm 1 |
Voor kinderen met een emotionele of gedragsstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. Maatschappelijke participatie en eventueel arbeidsdeelname in een omgeving met ondersteuning. |
Buitengewoon secundair onderwijs - Type 9 - Opleidingsvorm 1 |
Voor jongeren met een autismespectrumstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. Maatschappelijke participatie en eventueel arbeidsdeelname in een omgeving met ondersteuning. |
Buitengewoon lager onderwijs - Type 9 |
Voor jongeren met een autismespectrumstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. |
Buitengewoon lager onderwijs - Type 2 |
Voor kinderen met een verstandelijke beperking. |
Buitengewoon lager onderwijs - Type basisaanbod |
Voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften voor wie het gemeenschappelijk curriculum met redelijke aanpassingen niet haalbaar is in een school voor gewoon onderwijs. |
Buitengewoon lager onderwijs - Type 3 |
Voor kinderen met een emotionele of gedragsstoornis, maar zonder verstandelijke beperking. |
Buitengewoon lager onderwijs - Type 1 (in afbouw) |
Voor kinderen met een licht mentale handicap. |
Schoolgaande jongeren en kinderen. |
Kinderen en jongeren ingeschreven in een kleuter-, lagere of secundaire school of een voor de vervulling van de deeltijdse leerplicht erkende vorming. |